Eenvoudig toch ?

Standaard

De Vijf Levensregels van Boeddhisten:

Ik neem me voor geen leven te vernietigen (*)

Ik neem me voor niets te nemen wat niet gegeven of gekocht is

Ik neem me voor ongewenste seksuele handelingen te vermijden

Ik neem me voor niet te liegen of me ongepast te uiten

Ik neem me voor geen drugs en geestbenevelende middelen te gebruiken (**)

(*) Een Boeddhist is wel vaak, maar niet per definitie vegetariër.
(**) Met deze regel wordt gesproken over afhankelijkheid van zaken die de geest gevangen houden; iedere verslaafde zal zeggen dat hij of zij geen gevangene van zijn of haar verslaving is

Geef een reactie

