Madeira

Standaard

Ik was op een prachtig eiland

In de Atlantische Oceaan

Ver weg van hier

Mijn geliefden lachten in de eeuwige lente zon

Het scheen mij goed zo.

Ver weg achter nevelen en mist

Was het leven vol

En draaide het wiel lui

En scheen’t mij eeuwig te duren.

De bloesem lag op het groene gras

Het zonlicht verwarmde mijn gezicht

Een steentje viel van de klif.

De val stond stil in het nu.

De oceaan schitterde diep in het gouden licht

Toen de zon in rood gewaad

Zijn stralen in het water begroef

Rezen een miljoen sterren

Briljanten in nachtelijk brokaat

Hoe schoon toont zich de spiegel

Als een volle maan in een stil meer

jampa

Geef een reactie

